Misleadingly Incomplete Citation: Americans for a Conservative Direction

Americans for a Conservative Direction, a group connected to Facebook CEO Mark Zuckerberg’s FWD.us, hijacks the credibility of a news source when it implies in an ad that the quotes from a conservative columnist’s opinion pieces are from a major paper’s editorial board or news stories.






Read More

Misleadingly Incomplete Citation: Restore Our Future vs. Obama on Stimulus

An attack ad by Restore Our Future erroneously cites the Congressional Budget Office in a claim that the stimulus was a failure.











Read More

Misleadingly Incomplete Citation: Obama vs. Romney on Taxes

A TV ad by the Obama campaign attributes quotes to CNN when they are actually the opinions of two outside tax experts with Democratic leanings.











Read More

Misleadingly Incomplete Citation: Romney vs. Obama on ‘War on Religion’

A Romney campaign ad attributes a headline attacking President Obama to the San Antonio Express-News. The headline actually appeared on an opinion piece by a nationally syndicated columnist who has worked for Republicans.











Read More

Misleadingly Incomplete Citation: Romney vs. Obama on Solyndra

An ad by the Romney campaign cites Dept. of Energy Insp. Gen., Newsweek 11/12/11 as the source when the cited material comes from an excerpt of a book by a conservative writer featured in Newsweek.











Read More

Misleadingly Incomplete Citation: Josh Mandel vs. Sherrod Brown

An ad by Ohio State Treasurer Josh Mandel (R., Ohio) suggests that an article in the New York Times indicted actions by Sen. Sherrod Brown (D., Ohio) when in fact the article didn’t even mention his name.











Read More

Who Handed Out Bonuses to Wall Street Execs?

Bob the viewer gets riled up by an attack ad in the Ohio Senate race between Josh Mandel (R., Ohio) and Sen. Sherrod Brown (D., Ohio). But is the ad accurate?











Read More

Misleadingly Incomplete Citation: Veterans For A Strong America vs. Obama

An attack video by a group calling itself Veterans For A Strong America implied that a quote on the screen came from a news article or editorial in the Washington Post when instead a conservative blogger wrote it as an opinion piece for that news outlet.











Read More